۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری اصفهان:

ساماندهی مشاغل شهری اصفهان نیازمند مشارکت نهادهای مختلف است

ساماندهی مشاغل شهری اصفهان نیازمند مشارکت نهادهای مختلف است

اصفهان- مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی مشاغل شهری اقدامی سلبی نیست بلکه می توان با گفتگو و تعامل و مشارکت جویی اهداف را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجیری ظهر سه شنبه، در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی بر اساس دو رسالت ساماندهی ۱۲۰ هزار صنف فعال در کلان شهر اصفهان و عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی از تولید به مصرف ایجاد شده است.

وی افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار که بیش از دو دهه از افتتاح آن می‌گذرد متناسب با رشد جمعیت کلان شهر اصفهان با راه اندازی ۲۸ غرفه عمده فروشان میوه و تره بار توسعه خواهد یافت؛ افتتاح تالار را شاهد خواهیم بود و در کنار آن تالار فرسوده شماره ۲۴ نیز تخریب می‌شود که در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با تاکید بر اقدامات مشارکت‌جویانه و تعامل سازنده با اصناف جهت ساماندهی مشاغل گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم شهری اقدامی سلبی نیست بلکه می‌توان از طریق گفتگو و تعامل و مشارکت‌جویی اهداف را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: کلان شهر اصفهان با توسعه بازار گل و گیاه همدانیان و گیاهان دارویی در کشور پیشتاز است و برند بازار روز کوثر اعتماد مردم را جلب کرده است.

مجیری اشاره‌ای به سیطره ویروس کرونا بر کلان شهر اصفهان هم داشت و گفت: شش ماه است که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ بازارهای روز کوثر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی و ایجاد سامانه ۳۵۵۳ خرید مجازی، توانست برای عرضه مایحتاج شهروندان اطمینان خاطری فراهم کند.

تحویل نذورات عید قربان با ماشین سردخانه دار

وی بیان داشت: نذورات عید قربان هم با کمترین حضور فیزیکی شهروندان، با ماشین سردخانه دار در منازل تحویل مردم شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به کمک مومنانه هم گفت: فروشگاه‌های کوثر در ایام دشواری که شهروندان با مشکلات معیشتی مواجه هستند به یاری نیازمندان برآمده است.

وی به ضرر اقتصادی شیوع کرونا بر پیکر بازار گل و گیاهان همدانیان اشاره‌ای کرد و افزود: با همراهی مدیریت شهری و مصوبات شورای شهر توانستیم این بحران را طی کنیم.

مجیری به رشد سه برابری بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گریزی زد و گفت: امیدواریم به زودی با افتتاح پروژه‌های عمرانی بتوان با عبور از بحران‌های اقتصادی موجود در جهت رفاه حال شهروندان کوشید.

تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی از جداسازی صنوف پرندگان ذبحی

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی از جداسازی صنوف پرندگان ذبحی از بافت شهری خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد امیدواریم تا پایان سال جاری ساماندهی صنوف پرندگان زنده در خیابان‌های عطار، میدان امام علی (ع)، مسجد سید و حکیم نظامی ساماندهی شود و در یک مجتمع متمرکز با ایجاد کشتارگاه و نظارت دامپزشک این مهم محقق شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به اصلاح مبادی ورودی و خروجی قسمت شمال میدان میوه و تره بار هم اشاره‌ای کرد و گفت: این طراحی با برآورد مالی ۴۵ میلیارد تومان می‌تواند در نزدیکی پل‌های شهید سلیمانی پروژه مهمی تعریف شود و از بار ترافیکی آن منطقه کاسته خواهد شد.

نگاه جامع مدیریت شهری بر ساماندهی ۱۲۰ هزار واحد فعال صنفی

وی با تاکید بر نگاه جامع مدیریت شهری بر ساماندهی ۱۲۰ هزار واحد فعال صنفی گفت: مطالعات و بررسی طرح جامعی بر آسیب شناسی واحدهای صنفی فعال در کلان شهر اصفهان انجام شده است که برون‌داد نتایج در شورای شهر مطرح و اقدامات لازم برای ساماندهی، استقرار و انتقال این واحدها انجام خواهد شد.

مجیری در نوسازی و بهسازی بازارهای روز کوثر اشاره‌ای داشت و گفت: تأسیس بازار کوثر شماره ۱۵ در شهرک زاینده رود مراحل پایانی خود را می‌گذراند و مطالعات طرح و جانمایی بازار کوثر در بزرگراه شهید کشوری نیز در حال انجام است.

وی از تعامل با بهره برداران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای روز هم استقبال کرد و گفت: رایزنی‌هایی با بهره برداران فروشگاه رفاه و شهروند انجام شده است و از بخش خصوصی فعال در این حوزه حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

تعامل با پایانه حمل هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در پاسخ به خبرنگار مهر درباره تعامل این سازمان با پایانه حمل هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: افتتاح کارگو ترمینال اتفاق مهم و مبارکی بود که در استان اصفهان محقق شد و خوشبختانه صادرات محصولات کشاورزی از این طریق تسهیل شده است و با حمایت از کارگو ترمینال صادرات گل، سرشاخه‌های گیاهان و ماهیان زینتی نیز انجام خواهد شد.

وی ضمن اعلام حمایت از صنوف و صنعت گران اصفهانی گفت: طی مذاکرات انجام شده با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک کارگاهی امیرکبیر درصدد هستیم تا شهرک امیرکبیر دو طراحی و عملیاتی شود.

۲۵ رسته صنوف اصفهان که ملزم به انتقال به مکان جدید هستند

مجیری به ۲۵ رسته صنوفی که ملزم به انتقال به مکان جدید هستند هم اشاره‌ای کرد و افزود: ساماندهی صنف سنگ در خیابان بعثت و انتقال آن به جاده حبیب آباد در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در کنار رینگ چهارم در آینده نزدیک محقق می‌شود.

وی باز هم بر ساماندهی صنف پزشکان در هسته مرکزی شهر تاکید ورزید و افزود: بافت تاریخی میدان نقش جهان نیاز به نفس دارد و لازم است صنوف طلافروشان و لوازم خانگی از این میدان رخت بربندند.

مکان‌نمایی «ون کافه‌ها» در دست اقدام است

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به توسعه «ون کافه‌ها» هم اشاره‌ای داشت و گفت: اگرچه فعالیت این صنف در سایر شهرها بدون مجوز در حال انجام است اما در کلان شهر اصفهان طی مصوبات شورای شهر پنجم مکان‌هایی برای فعالیت این صنف جانمایی شده است و به زودی به فعالیت مشغول خواهند شد.

وی در آخر ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با بهره برداران بازارهای روز کوثر در راستای رفاه قشر کم برخوردار خبرنگاران رایزنی‌هایی خواهیم کرد.

کد خبر 4990843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha